A tanulás és tanítás mentén megjelenő változatos témakörök bemutatása során együttgondolkodásra hívjuk az olvasót. A szövegfolyamatba ágyazott kérdések és az elméleti ismeretek után megfogalmazott feladatok számos funkciót szolgálnak. Lehetőséget nyújtanak az olvasónak, hogy
- reflektáljanak saját tanítási gyakorlatukra annak fejlesztése érdekében,
- kritikusan szemléljék saját tanításról és tanulásról vallott nézeteiket, elképzeléseiket,
- átgondolják saját intézményük tanítással és tanulással összefüggő szokásrendszerét és politikáját.
Ajánlott olvasmányokkal is igyekszünk felkelteni az érdeklődést, ösztönözni a továbbgondolkodást és elmélyülést. Az idegen nyelvű olvasmányok címke alatt a felsőoktatásban megjelenő tanulás és tanítás minőségével, gyakorlatával foglalkozó értékes és hasznos könyvekről nyújtunk rövid összefoglalókat, a magyar nyelvű olvasmányok esetében egy folyamatosan bővülő listával hívjuk fel a figyelmet a hazai felsőoktatással foglalkozó szakmai munkákra.
A portál sajátos felépítésével nem titkolt célunk, hogy elősegítsük a rendszeres reflexiót és a tanításról és tanulásról kialakuló tudományos gondolkodást.